Продаж – купівля автомобіля з пробігом

Купівля уживаного автомобіля – це дуже складний процес. Звичайно, роблячи вибір на користь Б/В машини, автолюбитель розуміє, що це не новий транспорт, який тільки що з’їхав з конвеєра. Тому необхідно уважно оглянути купівлю, щоб уникнути зайвих несподіванок і сюрпризів.

На що звертати увагу при купівлі б/в авто

Найголовніше – це зберігати здравость розуму. Справа в тому, що переглядаючи велику кількість пропозицій, можна в підсумку втратити пильність. Результат буде неприємним. Через якийсь час після купівлі машина починає сипатися. Рідкісний продавець чесно розповідає про всі недоліки, які є в авто. Не соромтеся складати список моментів, на які треба звертати увагу. Беріть його з собою і відзначайте оглянуті пункти. Знайомство починається з оголошення. Перша важлива вимога – це інформативність. Всі хочуть продати автотранспорт швидко і не має значення говоримо ми про фізичну або юридичну особу. Структура побудови оголошення така, що на початку опису вказуються всі можливі плюси, а недоліки залишаються на кінець або взагалі не вказуються. Наприклад, продавець написав, що пробіг машини мінімальний і на ньому стоять нові шини. При візуальному огляді ви зможете побачити дешеві китайські покришки, які насправді не витримають і одного сезону. Те ж саме може стосуватися і зовнішнього вигляду. Фарбування може бути свіжим і через деякий час почне вилазити іржа або фарба вздуется. Все це буде потім, коли машину продадуть. Головне правило, не просто прочитати оголошення, а чітко вирішити для себе що потрібно перепитати у власника. Не бійтесь перепитати або уточнити інформацію, описану в оголошенні. У живій розмові можуть спливти деталі, яких до цього не було.

Автомобиль Продаж - купівля автомобіля з пробігом

Насамперед перевірити стан кузова

Кузов – це не тільки зовнішній вигляд автомобіля, але і найбільш дорога частина машини. Лагодити її не просто, так як рихтування та фарбування не просто складний, але і трудомісткий процес. Для огляду кузова стане в нагоді такий пристрій, як товщиномір. В народі це називається просто ЛКП. Але не треба його одразу діставати, продавець може образитися і відмовитися від показу. Хоча може так і краще, значить є що приховувати. Перше, що потрібно зробити оглянути авто і зрозуміти в якому стані знаходиться фарба, перевірити зазори і навісні частини. Що потрібно шукати? Великі відстані між елементами, шагрень незаводского походження, остання обов’язково з’являється при повторному фарбуванні. Місцями може з’явитися корозія, а шар нової фарби може лягти нерівномірно. Говорячи про вік автомобіля: більше, ніж десять років, про ідеальну товщину думати не доводиться. Але вік не означає, що ремонт повинен бути низької якості, а також наявність пошкоджень після ДТП. З іншого боку у акуратного водія машина і через 15 років може виглядати відмінно. Звичайно зношеність на краях кузова, невеликі подряпини у районі бампера або дверей відносяться до ідеального стану. Навпаки, великі побоювання викликає блиск і шик. За ним часто приховують наслідки недавно пережитого ДТП. Запитайте продавця про це, можливо вам чесно розкажуть про історію свого транспорту.

Увагу на стан рульового колеса і ручки перемикання передач

Перед продажем автолюбителі часто роблять заміну рульової рейки. Справа в тому, що за деталями рульової частини можна визначити скільки реально проїхав автомобіль. Тут найбільше відчувається знос. Звичайно, за умови, що машина їздить, а не стоїть в гаражі. Якщо на спідометрі показник в районі 200 тисяч кілометрів, то на кермі і ручці перемикання швидкостей – це буде помітно. Ці деталі знаходяться в безпосередньому контакті з водієм. Дефекти буде явно помітні, особливо на шкіряній оббивці. Нові деталі можуть сприймати двояко:

  • пробіг більше зазначеного;
  • пошкодження керма та ручки коробки передач.

Стан сидінь і педалей

Стан накладок може говорити що машині більше, ніж думає його власник. Співвіднесіть між собою вид педалей і величину пробігу. Якщо накладки виглядають зношеними, потертими або є тріщини, то це говорить про те, що авто перебувало в постійній експлуатації. При пробігу до 200 тисяч вид сидіння буде відповідним. Водійське сидіння буде виглядати зношеним. Порівняйте його з іншими елементами салону і тоді буде зрозуміло, що це знос, чистка або оновлення. За потертостями на педалях можна визначити не тільки скільки кілометрів намотала машина, але і по яких дорогах частіше їздила. Потерте зчеплення говорить про експлуатацію в міських умовах. Це негативно впливає на дизельні двигуни.

Питання пробігу

Зрозуміти яка величина пробігу краще складно. Все залежить від загального стану. Транспорт з пробігом в 250 тисяч кілометрів іноді виглядає краще, ніж зі 100 тисячами. Перевірити правильність зазначених цифр можна за допомогою комп’ютера на СТО. Так і з розвитком комп’ютерних технологій шахраїв, які намагаються накрутити кілометраж стає все менше. Якщо у людини мета продати автотранспорт, то немає сенсу брехати. Так пробіг є показником для великої кількості інших деталей, а все врахувати неможливо. Велике значення має не тільки те скільки кілометрів проїхало авто, але і цілісність дорожнього покриття. У нашій країні автолюбителі проїжджають в середньому до 20 тисяч кілометрів. У країнах Європи ця цифра вище в 2-2,5 рази. Тому авто у віці 10 років, привезене з-за кордону буде мати більший кілометраж, ніж наші. Головне, розуміти, що це нормально. Покриття європейських доріг набагато краще. Тому і зовнішній вигляд деталей буде кращим.

Дивимося під капот

Досвідчений автолюбитель визначає справність двигуна за звуком. Оцінити силову установку можна при візуальному огляді, не звертаючись в сервіс. Увімкніть двигун і перевірте масляний щуп, а також горловину, через яку заливається олія. Також варто прислухатися до шумів, нехарактерних звуків або вібрацій. Двигун не повинен диміти. Якщо ви помітили будь-яке з перерахованих дефектів, то варто задуматися про купівлю. Можливо знадобиться дорогий ремонт з повним оновленням двигуна. Не полінуйтеся заглянути під капот і оглянути двигун. Не виключено, що його могли вимити перед продажем, щоб прибрати недоліки, потьоки або бризки від масла.

Заглянемо під машину

Фахівці радять завжди брати з собою на перегляд механіка, який зможе тверезо оцінити стан авто. Якщо серед знайомих такої людини не знайдеться, зверніться на СТО. Коли все в порядку, продавець не відмовиться від такої пропозиції. Це перший показник того, що з автомобілем не все в порядку. З іншого боку, якщо продавець йде на контакт, то це говорить про бажання здійснити операцію. Щоб знати реальну картину, простіше заплатити за діагностику, ніж потім за ремонт. Авто слід поставити на яму. Низ потрібно подивитися обов’язково, саме тут видно дефекти і сліди від ремонту. Наприклад, якщо зверху помити двигун легко, то знизу вичистити значно складніше. Знизу легко оглянути підвіску і вихлопну систему. Подивіться на глушник, оригінальність – це підтвердження реальності пробігу. Якщо транспорт вміло використовували, то вихлопна труба прослужить більше 200 тис. км. При ускладнених умовах, може з’явитися іржа, яка перейде на глушник окремі елементи підвіски.

Перевіряємо стан витратних матеріалів

Витратні матеріали – це те, що найчастіше не перевіряється перед продажем. Крім змісту і рівня рідин таких як масло, варто подивитися на шини, гальмівну систему, колодки і диски. З ями можна також зробити оцінку амортизаторів, провести перевірку підвіски і вихлопну трубу. Якщо ви хочете зрозуміти наскільки добре попередній власник доглядав за автотранспортом врахуйте такі нюанси. У доглянутому авто не допускається наявність:

  • дисків з тріщинами на ободі;
  • колодок, товщина яких не дорівнює навіть одному міліметру;
  • потьоків на амортизаторах;
  • ще один індикатор – зношена підвіска.

Якщо є зауваження по роботі ТЗ, можливо є сенс поторгуватися.

Шукаємо кустарний ремонт

Найбільш часта практика – продаж автомобілів після ДТП. Але жоден навіть самий якісний капітальний ремонт не повністю приховує сліди аварії. Є кілька способів знайти проблеми з кузовом.

  1. Уважно подивіться на відстані між елементами кузова. У заводській збірці зазори однакові. Якщо ви помітили десь відмінності, то це говорить про ремонт кузова або заміни будь-якої частини.
  2. Фарбування. Фарбують в основному пороги, арки біля коліс. Майстри, спираючись на свої уміння, не завжди розбирають транспортний засіб для фарбування повністю. Маляра можуть лише наклеїти малярну стрічку, тоді неминуче потрапляння фарби туди, де її бути не повинно. Такі помилки можуть підказати майбутньому власнику дуже багато.

Остерігайтеся кустарщини. Зміст капота автомобіля здатен розповісти історію ТЗ. Особливо явно це видно, коли займалися ремонтом непрофесіонали. Загляньте глибше. Якщо ви бачите якісь складки і вигини, які мають неприродну природу – це говорить про можливе пережите лобове зіткнення. У поспіху техніки не завжди звертають увагу на дрібниці. Тому зварювальні роботи і фарба часто видають місця ремонту. Ще один варіант перевірити автотранспорт – це подивитися на скло. Маркування повинно бути однаковим на всіх вікнах.

Де шукати корозію?

Іржа проявляється в будь-якому місці. Звичайно в першу чергу зверніть увагу на крила, дверцята і пороги. Ці частини найбільше стикаються з водою і брудом на дорозі. Невеликі краплі іржі прибираються досить легко, а от великі вогнища – вимагають серйозного вкладення коштів. Більш того, у вікових автомобілях – цього часто не варто робити. Не поспішайте радіти, якщо оболонка виглядає добре. Обов’язково огляньте низ. Там можуть виявитися діри або сліди корозії. Оглядаючи транспортний засіб на СТО, не полінуйтеся прибрати бруд, під ним іноді ховаються неприємні сюрпризи. Корозія на кузові і днище говорить про великі капіталовкладення в майбутньому. А ось елементи підвіски – це не проблема, але привід для торгу.

Перевіряємо підвіску

Хороша підвіска – це стійкість і безпека при управлінні. Спробуйте просто покачати корпус з різних сторін. Ознакою хороших амортизаторів є швидке повернення в вихідне положення. Якщо ж кузов довго гойдається, то амортизатори залишають бажати кращого. А при їзді прислухайтеся до звуків. Не повинно бути сторонніх стукотів і скрипів. Найкращий метод перевірки – це огляд днища.

Ретельний контроль електроніки

Електроніка є у всіх останніх моделях будь-якої марки. На працездатність можуть впливати такі фактори, як попадання води. Щоб не придбати потопельника, потрібно добре перевірити працездатність електроніки.

У перелік входить велика кількість датчиків і контролерів:

  • подушки безпеки;
  • кут повороту керма;
  • зайнятість сидіння;
  • підйомник скла;
  • центральний замок;
  • наявність бензину;
  • система самодіагностики.

Це лише деякі з прикладів. Основною вважається коректна робота кондиціонера. Це найдорожчий з електронних елементів. Крім того, від справності комп’ютерних компонентів залежить правильність роботи всіх систем.

Обов’язковий пробний заїзд

Найкраща перевірка – це пробний заїзд на автомобілі. Коли ви їдете, то відмінно відчувається транспортний засіб. Це можливість оцінити поведінку транспорту в різних ситуаціях. Якщо у вас не вистачає досвіду водіння, то зверніться до знайомих, які за кермом провели більше часу.

Правильно оформлюємо документи

Документи повинні бути виписані на продавця. Не прагніть робити покупку за техпаспортом. Потрібно повністю перевірити ТЗ і переконатися, що на ньому немає застав або арештів. Те ж саме стосується несплачених штрафів. Інакше при оформленні на покупця можуть з’явитися несподівані проблеми.