Обслуговування електромобілів, особливості ремонту

Автомобілі на електротязі – це відносно новий вид машин для європейського ринку і українців. Екологічність та економічність такого транспорту – це дві причини, які приваблюють сучасних людей, і підштовхують до купівлі електромобіля. При цьому є ряд причин, з яких електрокари не так вже й часто можна зустріти на наших дорогах.

Електромобіль: особливості конструкції і обслуговування

Пристрій автомобіля на електричній тязі має ряд принципових відмінностей від машин, що приводяться в рух ДВЗ, що працюють на бензині, дизпаливі або газі. В першу чергу – це наявність потужного високовольтного акумулятора і зарядного пристрою. Пристрій електрокара передбачає наявність розмикача. Його призначення – швидке відключення системи живлення і запобігання загоряння в авто при попаданні в ДТП. Розмикачі працює виключно в ручному режимі. Серед інших особливостей конструкції виділяють інвертор. Ця система дозволяє перетворювати постійний струм в змінний. Вона також потрібна для регулювання напруги, адже компресор кондиціонера і опалювач в електрокарах харчуються не від 12 В, а від ланцюга високої напруги. «Авто без бака» мають велику споряджену масу (що впливає на керованість), а також особливу систему охолодження електромотора і акумулятора. Відмінною рисою електрокарів є рекуперація, яка активізується в ході роботи гальмівної системи. Крім задоволення основних вимог до технічного обслуговування ТЗ, регулярно слід перевіряти працездатність силової установки, її допоміжних систем і трансмісії. Діагностика несправностей повинна здійснюватися на спеціалізованих СТО, адже той факт, що такий транспорт приводиться в рух не ДВЗ, а електротягою, має дуже важливе значення.

Автомобиль Обслуговування електромобілів, особливості ремонту

З якими проблемами стикаються автовласники

Однією з найбільш гострих проблем, з якою стикаються щасливі власники електромобілів, є далеко не пошук місця для підзарядки акумуляторних батарей. Одним з найбільш поширених підстав для відмови від придбання транспортного засобу з високою екологічністю є недостатня кількість СТО, фахівці яких вміють правильно обслуговувати електрокари. Основною причиною, по якій відмовляють у сервісах, є відсутність спеціальних інструментів і програмного забезпечення.

Електрика

У конструкції машин на електричній тязі основна роль відводиться акумуляторній батареї і компонентам, здатним переносити напругу до електричному двигуна (кабелям, високовольтним дротам тощо), а також зарядного пристрою. Особливу увагу при сервісі приділяють профілактиці роботи споживачів електроенергії, серед яких:

  • електропідсилювач керма;
  • компресор кондиціонера;
  • пристрій системи освітлення;
  • склоочисники.

Як поточний, так і аварійний ремонт спрямовані на обслуговування або відновлення вузлів, кабелів та агрегатів, що накопичують і роздають електрику всім системам автомобіля. Найдорожчою частиною електромобіля є акумулятор. На тривалість служби цього вузла впливають умови експлуатації і кількість циклів коротких підзарядок.

Технічна сторона

Сучасні електрокари можуть мати футуристичний вигляд. ТЗ такого типу зустрічаються переважно на ринках в США чи в Європі. Машини, доступні простим громадянам, вони не мають видимих зовнішніх відмінностей від авто з ДВЗ. В електрокарах такі елементи, як:

  • ходова частина,
  • підвіска,
  • колісні приводи,

та компоненти системи, освітлення і т. п. нічим не відрізняються від аналогічних установок авто на рідкому паливі. Перевірочні, регулювальні і ремонтні роботи в електромобілях здійснюються з тією ж періодичністю, що і при обслуговуванні ТЗ, оснащених ДВЗ. Якщо проблема не пов’язана безпосередньо з втручанням у систему живлення автомобіля, то вирішити її можуть майстра будь-якого СТО. Вимога своєчасного ремонту і профілактики – це гарантія безаварійної роботи і попередження ДТП, що виникають внаслідок аварійних зупинок на ділянках доріг з інтенсивним рухом.